اجاره خودرو که اخیراً در کشور ما رواج یافته است ، سرویسی است که سال هاست در بسیاری از کشورهای جهان مورد پسند و استفاده قرار می گیردبه خصوص موضوع مالیات در کشور ما که خرید وسیله نقلیه را سخت می کند. 

اجاره خودرو اگرچه سالهاست وجود دارد، اما در طول این سالها کاربردهای آن متنوع و محبوب تر گشته ، مانند اجاره خودرو برای عروسی ، اجاره طولانی مدت خودرو به عنوان ناوگان حمل و نقل شرکت ها ، اجاره خودرو برای فیلمبرداری ، اجاره خودرو تشریفاتی برای مهمانان ویژه و ...

یکی از دلایل کرایه خودرو که کمتر شناخته شده است ، موضوع مالیات خودرو می باشد.

در ایران خودروهای لوکس طرفداران بسیار بیشتری داشته و درصد بالایی از افرادی که اقدام به اجاره خودرو می نمایند نسبت به اجاره خودروهای لوکس متمایل تر هستند. حتی اشخاصی که توان مالی خرید این خودروها را دارند نیز باید به هزینه های جانبی ، مانند تعمیر و نگهداری ، تعویض قطعات ، بیمه و ... را در نظر بگیرند. از هزینه های جانبی قابل توجه خودروهای لوکس ، پرداخت مالیات آنها می باشد.

طبق قانون جدید مالیات خودروهای لوکس در ایران ، کلیه خودروهایی که ارزش روز آنها از مبلغ یک میلیارد تومان بیشتر باشد ، مشمول پرداخت مالیات هستند

 باتوجه به تورم شدید اقتصادی و رشد قیمت خودروهای خارجی در ایران نیز ، تقریبا کلیه خودروهای متوسط خارجی ، در ایران قیمتی بالای یک میلیارد تومان پیدا کرده و بنابراین این قانون مشمول خودروهای بسیار زیادی می شود.

اما نکته قابل توجه در این قانون این است ، که صاحبان چند خودرویی که مجموع ارزش انها به یک میلیارد برسد نیز شامل پرداخت مالیات می شوند.

مزایای اجاره ماشین به صورت بلند مدت

البته اجاره طولانی مدت خودرو در مقایسه با اجاره خودرو کوتاه مدت یک انتخاب سودمند است به ویژه، اجاره خودرو شرکتی برای مدت طولانی، زیرا هزینه خرید وسیله نقلیه به خصوص برای شرکت هایی که نیاز به ناوگان بزرگ و متنوع دارند بسیار بالاستبه همین دلیل ترجیح می دهند ماشین را به صورت ماهانه و حتی سالانه اجاره کنند .

دلایل شخصی اجاره خودرو مانند مسافرت ، گردش در شهر ، مراسمات خاص و .. شاید از پرطرفدارترین دلائل اجاره خودرو در ایران باشند، اما اجاره ماشین برای تجارت نیز استفاده مزایای مالیاتی زیادی دارد. این مزایا واقعاً مؤثر هستند و می توانند راحتی و آسایش زیادی را فراهم کنند. در واقع آنقدر کاربردی و موثر است که افراد زیادی به جای خرید ماشین به فکر اجاره دادن می افتند. پس مزایای اجاره ماشین چیست؟

  • اول اینکه اجاره ماشین به معنای صرفه جویی در زمان است اجاره ماشین سریعتر و راحت تر از حمل و نقل عمومی است.
  • دوم، سفر با اتوبوس، قطار یا هواپیما دنیای محدودی از کاوش را در اختیار شما قرار می دهد. اگر ماشین کرایه کنید، می توانید جاذبه های بیشتری را کشف کنید.