تور کربلا از استان فارس هم بصورت زمینی و هم به شکل هوایی برگذار میشود. تور های زمینی کربلا از استان فارس(شیراز) از طریق پایانه مسافربری در مرکز شیراز صورت میپذیرد و شما پس از سوار شدن به اتوبوس یا به انتخاب خودتان قطار همراه با کاروان به سمت پایانه های مرزی میان کشور ایران و عراق فرستاده میشوید(معمولا پایانه مرزی مریوان برای کاروان های مرکزی در نظر گرفته میشود).

سپس با یک ترانسفر زمینی که بیشتر اتوبوس است به سمت شهر زیارتی نجف حرکت میکنید و از داشتن اقامتی چند روزه،بسته به تعداد روزهای پکیج تور شما، در این شهر لذت میبرید. در طول اقامت شما در شهر زیبای نجف، به زیارت تمامی اماکن و حرم ها و محل های مهم میروید تا یک سفر به یاد ماندنی در دفترچه خاطرات خود بنویسید.

بعد از گذر شما از شهر نجف به سمت شهر زیبای شیعیان، کربلا مشرف میشوید و فاصله ای 80 کیلومتری را میپیمایید، البته نگران نباشید تمام مسیر ها با وسایل حمل و نقل صورت میگیرد تا شما ذره ای اذیت نشوید.

بالاخره دیدار با سیدالشهداء در کربلا فرا میرسد و شما ناگهان خود را در صحن حرم آقای شیعیان امام حسین(ع) میبینید که شوری دارد وصف ناپذیر که زبان از توصیف آن ناتوان است.

در روز های اقامت شما در شهر کربلا پایتخت عشق و اصالت شیعیان، به زیارت حرم امام حسین(ع) و برادر ایشان عباس بن علی میروید و تمامی دیگر بارگاه ها در حیاط و صحن حرم فرزند شسوم امام علی(ع) حسین بن علی مثل تلّ زینبیه، موزه عاشورا، مقام حضرت مهدی (عج) میروید.

برای ادای کامل احترام هنگام زیارت امام حسین(ع) آداب زیارت را حتما بجا آورید تا زیارت شما به کامل ترین نحو ممکن انجام شود.

از میان تمامی مکان های زیارتی که زائران برای زیارت به بازدیدشان میروند، بین الحرمین است، فاصله ای تقریبا 300 متری میان حرم و ضریح امام حسین(ع) و حرم عباس بن علی که نام آن را بین دو حرم گذاشته اند و طبق گفته زائران از کربلا برگشته، هنگام ایستادن و قدم گذاشتن در بین الحرمین، ناگهان خود را غرق در اشک شوق میبینید که از درون شما را مملو از عشق حسینی میکند و شور و شوق زیارت را در دلهایتان رو به فوران میکشاند.

به هنگام بازگشت از تور زمینی کربلا از شیراز زیارت دو شهر کاظمین و سامیرا را هم در برنامه خواهیم داشت و از این دو شهر بسیار زیبا و مذهبی هم بهره مند خواهید شد اما اقامت در سامرا و کاظمین بخاطر نداشتن امنیت کامل توسط سازمان حج و زیارت ممنوع اعلام شده است و مجریان برگذاری تور های گردشگری و مذهبی مانند نیکان گشت که با مجوز سازمان حج و زیارت مشغول به فعالیت در اجرای تور های زیارتی کربلا هستند، حق اسکان دادن به کاروان خود در دو شهر کاظمین و سامرا را ندارند.

سوالات متداول

قیمت تور کربلا زمینی از شیراز چقدر است؟

قیمت تور کربلا زمینی از شیراز بستگی به پکیج تور کربلایی دارد که شما انتخاب میکنید، یعنی تعداد روزهای اقامت شما در کربلا و نجف، هتل هایی که قرار است در آنها اقامت داشته باشید و کیفیت خدمت رسانی در طول مسیر است مثل سرو غذا و نوع اتوبوس.

چرا نیکان گشت را برای تور زمینی کربلا از شیراز انتخاب کنیم؟

وجه تمایز نیکان گشت، تامین امنیت جان شما زائران عزیز زیر نظر سازمان حج و زیارت است که در کنار آن با بیمه کردن مسافران و همراهان ضمانت بازگشت شما در صحت و سلامت کامل را میدهد. در کنار تمامی مزیت های گفته شده، نیکان گشت با قیمتی مناسب تر از همه جا، برترین تور های مذهبی و گردشگری را به اجرا در می آورد.

مدارک مورد نیاز جهت رزرو تور زمینی کربلا از شیراز چیست؟

از سال 1400 به بعد دیگر داشتن اقامت کشور عراق توسط زائران الزامی نیست و شرکت های برگذار کننده تور زیارتی کربلا اقدام به اخذ ویزا برای همراهان و مسافران میکنند. اما داشتن مدارک زیر الزامی است:

  1. داشتن پاسپورت یا همان گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
  2. همراه داشتن کارت واکسن کرونا حداقل با دو دُز تزریق(برای افراد زیر 12 سال داشتن کارت واکسن کرونا الزامی نیست)
  3. داشتن شناسنامه و کارت ملی جهت تایید اعتبار و هویت شما.

چند شب اقامت در تور زمینی از شیراز به کربلا خواهیم داشت؟

بستگی به شما دارد که کدام پکیج تور زمینی کربلا را انتخاب کنید، میتواند بین 3 روز اقامت تا 5 روز اقامت در هر یکی از شهر های کربلا و نجف باشد.

ارزان ترین تور زمینی کربلا از مقصد شیراز کدام است؟

اگر شرایط برگذاری تور های 3 روزه کربلا وجود داشته باشد از نظر زمانی و قیمتی برای زائران عزیز بسیار مناسب و به اقتصادی خواهد بود.

آیا تور زمینی کربلا از شیراز بیمه دارد؟

بله، نیکان گشت با اخذ مجوز از سازمان حج و زیارت از بیمه تک به تک افراد تا سن 72 سال را ضمانت میکند.

آیا سفر به کربلا از شیراز با مسیر های زمینی ایمن است؟

خوشبختانه سازمان حج و زیارت امنیت مسیر های انتخابی برای تور زمینی کربلا از مبدا شیراز را تامین میکند، بنابراین جای نگرانی برای شما نخواهد بود.

هزینه تور زمینی کربلا از کرج برای کودکان چقدر خواهد بود؟

هزینه تور زمینی کربلا از شیراز برای کودکان زیر 2 سال تنها 10 درصد از مبلغ کل تور زمینی کربلا است و برای کودکان بین 2 تا 12 سال 90 درصد از مبلغ تور خواهد بود.