در این مقاله به این موضوع میپردازیم که چرا اجاره خودرو داخلی یا ایرانی انتخاب بسیار مناسب تری است.

اجاره خودرو

شاید در گذشته اجاره خودرو فقط زمانی به ذهن افراد می رسید که برای ماشین عروس به دنبال یک ماشین مناسب بودند اما امروزه دلائل اجاره خودرو بسیار گسترده تر شده و این خدمات مخصوص افراد یا مناسبت های خاص نیست .

اجاره ماشین شامل کرایه یک یا چند دستگاه خودروی سواری یا باربری برای مدت زمان معلوم کوتاه یا بلند مدت با شرایط خاص مانند بیعانه ، چک یا سفته و ... می باشد.

با استقبال رو به رشد اشخاص از خدمات اجاره ماشین در ایران ، نه تنها موسسات کرایه خودرو افزایش پیدا کردند ، بلکه ناوگان خودرویی این موسسات نیز بسیار متنوع تر ، لوکس و جذاب تر گشته است . به طوری که شما می توانید به راحتی هر نوع خودرویی که در نظر دارید ، با هر مدل ، رنگ و سال تولید را برای هر مدت زمانی که نیاز دارید اجاره کنید.

مهم نیست دلیل اجاره شما یک مسافرت دسته جمعی و خانوادگی است ، شرکت در یک جلسه کاری بسیار مهم یا گشتن در شهری که در آن مسافر هستید ؛ با اجاره خودرو مناسب میتوانید بسیاری از دغدغه های خود را کاهش داده و با آسان ترین شرایط نیاز خود به خودرو را رفع کنید.

چرا اجاره خودروهای ایرانی ؟

احتمالا با صحبت از اجاره خودرو ، ماشین های لوکس و فوق العاده جذاب خارجی به ذهنتان خطور می کند اما درنظر داشته باشید همه افراد به یک خودروی لوکس نیاز ندارند ، درواقع اشخاص بسیاری برای رفع نیازهای روزمره خود یک خودرو خیلی ساده که به رانندگی به آن آشنایی کافی دارند را ترجیح می دهند. مخصوصا که اجاره خودروهای ایرانی نه تنها از نظر هزینه اجاره بسیار به صرفه تر بوده بلکه مسئولیت کمتری نیز برای اجاره کننده خواهند داشت.

شاید به علت تفاوت قیمت خرید خودروهای ایرانی با خارجی ، اجاره خودرو ایرانی کمی دور از ذهن به نظر برسد ، اما نباید تنها هزینه داشتن یک خودرو ایرانی را هزینه خرید آن دانست ، بلکه هزینه های جانبی بسیاری مانند پارکینگ ، سرویس ، تعمیر و نگهداری ، سوخت ، جریمه و ... نیز باید درنظر گرفت. همه این هزینه های جانبی قسمتی از دلیلی است که افراد بسیاری تمایلی به داشتن خودروی شخصی نداشته و ترجیح می دهند در صورت لزوم و مواقع نیاز خودروی موردنظر خود را اجاره کنند.

با توجه به درنظر گرفتن صرفه جویی قابل توجهی که در هزینه های اجاره ماشین ایرانی وجود دارد می توانید برای روزهای بیشتری خودروی موردنظر را اجاره کرده و حتی برای مسافرت های بین شهری نیز از آن استفاده نمایید.

 

نکاتی که در اجاره خودرو باید درنظر گرفت

از مهم ترین مسائلی که باید در اجاره خودرو درنظر گرفت ، بررسی بیمه خودرویی است که قصد اجاره کردن آن را دارید. لازم است حتما مدارک بیمه کامل را چک کرده و از اعتبار تاریخ آن اطمینان حاصل نمایید.

اجاره ماشین ایرانی یا خارجی شرایط و قوانین خاصی دارد ، این قوانین شاید در موسسات مختلف تا حدودی متفاوت باشند اما به طور کلی می توان به ارائه گواهینامه معتبر با تاریخ انقضای حداقل 6 ماهه ، بیعانه ، چک یا سفته و ... اشاره کرد.

در اجاره خودرو بین اجاره کننده و موسسه کرایه خودرو یک قرارداد منعقد خواهد گشت ، به کلیه اجاره کنندگان توصیه می شود با مطالعه کامل و دقیق این قرارداد از کلیه بندها و شرایط کاملا مطلع شده و سپس با امضا متعهد شوند.