درباره طراحی لوگو

درباره طراحی لوگو

قبل از اینکه به طراحی لوگو بپردازیم، ابتدا کمی در مورد لوگو و تاریخچه طراحی لوگو بخوانیم. لوگو پدیده ای است که به زمانی برمی گردد که مردم روی سنگ ها نقاشی می کردند.

بنابراین، لوگو کلمه ای با ریشه یونانی است. این آرم ها را بر روی سکه های به جا مانده از دوران باستان، بر روی تابلوهایی که بر روی حیوانات، کارهای کشاورزی و در نهایت در هر تجارت و تجارتی در این دوره استفاده می شد، می بینیم.

در بسیاری از شرکت های بزرگ در سراسر جهان می توانید ببینید که برند آنها در فرآیند توسعه لوگو در حال طراحی مجدد است و در بسیاری از آنها این تغییر راهی برای ترویج این تجارت است.

تغییرات ایجاد شده بر روی لوگوها در فرآیند ایجاد لوگو می تواند تغییرات فونت، اندازه، رنگ و ... باشد که شما به عنوان بنیانگذار یک کسب و کار جدید باید بدانید که طراحی لوگو چیست تا توجه کافی به دنیای دیجیتال امروز داشته باشید و سعی کنید یک برند قوی و بادوام ایجاد کنید.

یکی از شرکت های حرفه ای در زمینه طراحی لوگو winon.ir است.

پس از تولید محصول یا شناسایی خدمات قابل ارائه در یک کسب و کار، اولین کاری که باید انجام دهید طراحی لوگوی مناسب برای آن شرکت است.

تصویر و چهره برند شما در طراحی لوگو مهم است. بنابراین، یادگیری هر چیزی که به شما در ایجاد بهترین لوگو برای کسب و کارتان کمک می کند، برای موفقیت بیشتر بسیار مهم است.

لوگوها را بشناسید

لوگو ها را بشناسید

قبل از ورود به دنیای لوگو، مهم است که بدانید لوگو چیست و چگونه باید از لوگو استفاده کرد. وظیفه اصلی لوگو این است که با یک نماد یا علامت نشان دهد هویت تجاری چیست.

البته، یک لوگو ممکن است نشان دهنده کاری نباشد که یک سازمان یا برند انجام می دهد، اما باید نشان دهنده تاریخ آن برند یا سازمان باشد. به عبارت دیگر، پشت هر لوگو باید فلسفه این تجارت باشد.

در فرآیند توسعه لوگو باید توجه داشت که لوگو به عنوان یک بازاریاب یا عامل فروش محصولات و خدمات عمل نمی کند.

کارکرد اصلی لوگوی کسب و کار جلب اعتماد مخاطب به این برند خاص در مرحله اول و قرار دادن این نماد در ذهن مخاطب است. این باعث تشویق آنها به استفاده مجدد از محصول یا خدمات می شود.

نظر یک طراح گرافیک عالی در مورد لوگو چیست؟

جیکوب کاس، یکی از طراحان گرافیک برجسته جهان می گوید: «لوگوها مانند مردم هستند.

بنابراین، می توان گفت که آرم ها نباید توصیف کنند که یک کسب و کار خاص چه می کند، بلکه باید یک هویت شناختی و ماندگار در ذهن ایجاد کند.

طراحی لوگو؛ بیان یک عبارت یا مفهوم

یکی از اهداف طراحی لوگو ایجاد نمادی از وجود یا حضور یک شخص یا شرکت در بازار رقابتی است. با دیدن این لوگو در فضا می توانید حضور یا حضور کسب و کار را در مکان های مختلف مشاهده کنید.

به طور کلی، لوگو یا نشان شرکت، ساده است، هویت کاری یک فرد، گروه یا شرکت را بیان می کند و باید معنای وجودی کسب و کار را منعکس کند.

خصوصیات لوگوی قدرتمند

خصوصیات لوگوی قدرتمند

تمام آنچه قبلاً در مورد مفهوم لوگو و هدف از طراحی آن گفته شد نشان از اهمیت طراحی حرفه ای لوگو و کیفیت لوگو دارد.

درباره این مفهوم می توان گفت که اگر نام شخصی را نمی دانید، او را مطابق ظاهرش توصیف می کنید. مثلا دختری با لباس صورتی یا پسری که پشت میز جلو نشسته است.

لوگوها در ماهیت تجارت اینگونه عمل می کنند. هنگامی که مخاطبان لوگوی شرکت شما را می بینند، با آن تعامل می کنند و شرحی از کسب و کار شما به ذهن می رسد و در نهایت این توضیحات به نام شرکت شما تبدیل می شود.

ما این روند را درست زمانی می بینیم که تیک را دیدیم و برند نایک را به یاد آوردیم. خاطره مک دونالد پس از «M» طلایی نمونه دیگری از این روند ذهنی است.

برندها و لوگوها

به طور کلی، لوگوی کسب و کار شما ظاهر کسب و کار شما را منعکس می کند. اما این واقعیت را نادیده نگیرید که قبل از طراحی لوگو، باید بدانید که پیام اصلی برند شما چیست.

اگر پیام اصلی کسب و کار شما در نماد آن منعکس شود، این کسب و کار موجودی پیدا می کند که می تواند این لوگو را در ذهن مخاطب ماندگار کند. امیدواریم در این مقاله درک خوبی از معنای لوگو، لوگوی ایرانی داشته باشیم.

ظهور لوگو در انقلاب صنعتی

طراحی لوگو در طول انقلاب صنعتی انقلاب صنعتی در قرن هجدهم آغاز شد و از آن زمان به بعد لوگو و برند رشد بیشتری پیدا کردند. کسب و کارها گسترش یافته اند و از آن زمان فرهنگ برند و استفاده از لوگو افزایش یافته است.

با گسترش اجناس و تجارت در بازار، محصولات مختلف زیادی به وجود آمد که هر یک برای متمایز ساختن آنها از یکدیگر نیاز به لوگو و لوگو داشتند.

با ظهور فناوری طراحی لوگو ، صنعت خرده فروشی کاملتر شده است. رشد هنرهای زیبا و فرآیند لیتوگرافی به روند طراحی لوگو افزود و به تدریج در اواخر دهه 1890 مسیر جدیدی پیدا کرد و لوگوهای تجاری مسیر جدیدی پیدا کردند.

هدف از طراحی لوگو چیست؟

هدف از طراحی لوگو چیست؟

اکنون که می دانید لوگو چیست، باید به خاطر داشته باشید که لوگو فقط نمادی نیست که در وب سایت، رسانه های اجتماعی و محتوای بازاریابی خود پست می کنید. در عوض، این لوگوها اهداف مختلفی دارند، به عنوان مثال:

  • به شما کمک می کند تا هویت برند خود را تعیین کنید. یک لوگوی خوب می تواند به مشتریان کمک کند تا کسب و کار شما، محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، مخاطبان یا ارزش کسب و کار شما را شناسایی کنند.
  • به شما این امکان را می دهد که منحصر به فرد به نظر برسید. این واقعیت که می توانید از لوگوی برند خود برای متمایز شدن از رقبا استفاده کنید، یکی از مهم ترین دلایلی است که چرا باید زمان زیادی را صرف ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد کنید که به شما کمک می کند همیشه خاص باشید.
  • شناسایی لوگوی تجاری یک لوگوی خوب طراحی شده و خلاقانه می تواند یک ارتباط بصری قوی ایجاد کند، به این معنی که می توانید یک لوگوی تجاری خوب در طولانی مدت ایجاد کنید.
  • هنگامی که یاد گرفتیم لوگو چیست، وقت آن است که به عناصر مهم و تاثیرگذار در متن در مورد طراحی لوگو نگاه کنیم.

عناصر کلیدی در لوگوی تجاری چیست؟

طراحی لوگوی شرکت لزوماً نباید شامل همه این عناصر باشد. بلکه ممکن است حداقل از یک عنصر یا ترکیبی از حداقل دو عنصر تشکیل شده باشد. عناصر اصلی لوگو به شرح زیر است:

1. تایپوگرافی

تایپو گرافی

برخی از نمونه های برندهای معروفی که از تایپوگرافی در لوگوهای خلاقانه خود استفاده می کنند عبارتند از دیزنی، گوگل، لینکدین، کوکاکولا یا نتفلیکس.

برخی از این شرکت ها به دنبال گنجاندن یک نام تجاری کامل در لوگو هستند که اگر نام آن به اندازه کافی کوتاه باشد، به خوبی برندهای ذکر شده در بالا عمل می کند.

همچنین اگر فقط یک کلمه در نام شرکت وجود دارد، می توانید از برند خود (مانند ناسا) یا فقط حرف اول آن استفاده کنید.

2. تصاویر

تصاویر می توانند هر چیزی از یک نماد گرفته تا یک شکل، یک نماد، یک عنصر هندسی انتزاعی یا یک تصویر پیچیده داشته باشند.

اگر در نهایت از چیزهای پیچیده‌تری استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که لوگوی شما برای مکان‌های کوچک‌تر واضح به نظر می‌رسد، حتی پس از تغییر اندازه آن برای واضح‌تر کردن آن.

3. رنگ

از تعریف لوگو به راحتی می توان گفت که رنگ نقش مهمی در طراحی لوگوی شرکت ایفا می کند. انتخاب بهترین رنگ ها برای لوگوی برند شما فراتر از بهترین به نظر رسیدن رنگ ها است.

این یک تصمیم استراتژیک است که به مخاطب می گوید چگونه شما را درک خواهند کرد.

پالت رنگ یک لوگو معمولا از حداکثر سه رنگ تشکیل شده است که برای ارسال پیام مورد نظر به دقت انتخاب می شوند.

5 شخصیت مهم در طراحی لوگو

5 نکته مهم در طراحی لوگو

در این بخش می خواهیم ببینیم که چه شخصیت هایی در ایجاد یک لوگو مهم هستند؟ لوگو ابزاری استراتژیک است که برای شناسایی برند و شرکت شما طراحی شده است.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، لوگوی کسب و کار شما باید چه ویژگی های مهمی داشته باشد تا به شما در رقابت ماندن کمک کند؟

بله، مهم است که لوگو زیبا به نظر برسد، اما مهمتر از همه این است که لوگوی شما عملکردی مشابه روز اول داشته باشد.

محبوب ترین لوگوها با این پنج ویژگی تعریف می شوند. بیایید به آنها نگاه کنیم:

1. خاطره انگیز

بسیاری از لوگوها اولین بار که آنها را می بینید به خاطر نمی آیند، اما این چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

اگر مردم بتوانند به راحتی ظاهر لوگو و برند شما را به خاطر بسپارند، احتمالاً با شما ارتباط برقرار می کنند.

تاریخچه برند شما باید در اصالت لوگو به شما کمک کند زیرا علاوه بر خاطره انگیز بودن باید منحصر به فرد باشد.

مواردی را که لوگوی شما را از رقبا متمایز می کند، شناسایی کنید و سعی کنید با ایجاد یک هویت بصری قوی به آنچه که شرکت شما را متمایز می کند، دست یابید.

2. مرتبط با هویت تجاری

هدف کلی از توسعه یک لوگوی خلاقانه داشتن عنصری است که به شما در ایجاد یک هویت تجاری قوی کمک می کند

بنابراین، یک لوگوی تجاری باید متناسب با مخاطبان و صنعت شما باشد. از رنگ لوگو گرفته تا فونت، هر تصمیمی بر نحوه درک مردم از برند شما در هنگام مشاهده لوگو تأثیر می گذارد.

برای مثال، شرکتی که اسباب‌بازی‌های کودکان را می‌فروشد، می‌تواند رنگ‌های سرگرم‌کننده روشنی را انتخاب کند که منعکس‌کننده سرگرمی، بازی و انرژی است.

از طرف دیگر، یک شرکت جواهرسازی می تواند از فونت های دست نویس استفاده کند، در حالی که شرکت های فناوری می توانند از فونت های هندسی استفاده کنند.

به نظر شما پیشرفت لوگو چگونه است؟

تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از شروع فرآیند طراحی لوگوی برند خود، مخاطبان و صنعت خود را به دقت مطالعه کنید و فرآیند خلاقانه خود را با احساسی که می خواهید در مخاطب ایجاد کنید هماهنگ کنید.

3. سادگی

اگر به موفقیت شرکت های بزرگ در طراحی لوگو فکر کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از معروف ترین لوگوهای جهان به طرز شگفت آوری ساده هستند. بهترین مثال در اینجا احتمالا بهترین است.

دلیل طراحی ساده لوگو این است که اکثر مصرف کنندگان به طور خلاصه روی لوگو تمرکز می کنند، بنابراین می توان گفت که طراحی ساده بیشتر قابل درک است.

ترفند خلاقانه در اینجا یافتن و استفاده از یک نماد یا علامت کلامی است، کلمه کلیدی که می تواند فردیت و ارزش های برند شما را منتقل کند. به تکنیک های خلاقانه طراحی لوگو فکر کنید که کوتاه و خواندنی هستند.

4. طراحی بی جان

بلند مدت فکر کنید هنگام ایجاد لوگو از خود بپرسید که آیا این لوگو برای سال های آینده کار خواهد کرد یا خیر.

در واقع، نکته کلیدی این است که لوگوی خود را به گونه ای ایجاد کنید که در طول سال ها مرتبط و مرتبط باقی بماند. حتی اگر بسیاری از برندهای معروف در طول زمان چندین بار طراحی لوگو خود را تغییر دهند، باید ببینید استراتژی طراحی لوگو شما چیست.

مطمئناً این کاری نیست که شما بتوانید در مورد آن انجام دهید، زیرا تغییراتی که بارها و بارها اتفاق می‌افتد می‌تواند بر درک مشتریان از برند شما تأثیر بگذارد.

بهتر است از فرآیند طراحی لوگو دوری کنید، بی نظمی را حذف کنید و فقط عناصری را بیان کنید که ایده های اصلی و ارزش های برند شما را بیان می کنند. به خاطر داشته باشید که هدف از طراحی بهترین لوگو، محبوب شدن در یک فصل نیست، بلکه ماندگاری چندین ساله است.

5. مقیاس

مقیاس در طراحی لوگو

لوگوی تجاری می تواند در موقعیت های مختلفی مانند وب سایت ها، تصاویر رسانه های اجتماعی، ارائه ها، بسته بندی، بازاریابی یا محتوای بازاریابی چاپی استفاده شود.

با این اوصاف، راه درست برای دستیابی به بهترین طراحی لوگو چیست؟ برای پاسخ به این سوال، باید به خاطر داشته باشید که لوگوی شما بدون توجه به محیط، پلتفرم یا دستگاهی که در آن استفاده می شود، باید کیفیت خود را حفظ کند.

چه لوگوی خلاقانه خود را روی بیلبورد قرار دهید یا اندازه آن را طوری تغییر دهید که روی یک فنجان کوچک قرار گیرد، لوگوی شما باید کیفیت خود را در عین سادگی حفظ کند.

شرکت طراحی لوگو لوگووین

افرادی که طراحی لوگو را به لوگووین سفارش می دهند باید بدانند که تمامی لوگوهای تولید شده توسط نمایندگی برند لوگووین کاملا خاص و انحصاری هستند.

لوگوی اختصاصی علاوه بر اینکه برند شما را در بین سایر برندها پر رنگ تر می کند، از طرفی اعتماد مشتریان را جلب کرده و در نتیجه فروش شما را افزایش می دهد. لوگو هر چه خاص تر باشد، برند شما با اصالت و انسجام بیشتر!

طراحی لوگوی خاص شما را در برندسازی از رقبای خود جلوتر خواهد داشت. تمام لوگوهای لوگووین خود را می توان ثبت کرد و شما به راحتی می توانید لوگوی خود را ثبت کنید.

سوالات متداول

لوگو به چه معناست؟

لوگو علامت یا نمادی است که برای نشان دادن یک شرکت، برند یا تجارت استفاده می شود. لوگو معمولا گرافیکی است و با استفاده از نرم افزارهای مختلف گرافیکی قابل طراحی است. از جمله آنها می توان به Photoshop، CorelDRAW، Adobe Illustrator و بسیاری دیگر اشاره کرد.

انواع لوگو چیست؟

لوگوها یا لوگوها انواع مختلفی دارند که به 3 دسته اصلی تقسیم می شوند. این سه دسته عبارتند از: لوگوهای متنی، لوگوهای تصویری و لوگوهای ترکیبی. لوگوی نوشته شده که به آن لوگو نیز می گویند، با استفاده از نام شرکت یا کسب و کار طراحی می شود و باید خاص و منحصر به فرد باشد. اما لوگوهای تصویری از یک یا چند علامت برای طراحی استفاده می کنند. کاراکترهای ترکیبی نیز ترکیبی از متن و کاراکتر هستند که به زیبایی ترکیب می شوند.

لوگو به چه معناست؟

لوگو را می توان نوعی هویت برند دانست. به طور معمول، طراحی لوگو ویژگی های متمایز آن شرکت یا کسب و کار را دارد و سعی می کنند آن ویژگی را به روشی خاص از طریق گرافیک منعکس کنند یا نام شرکت را به شکلی خاص و منحصر به فرد ایجاد کنند.

لوگوی بصری چیست؟

لوگو انواع مختلفی دارد که یکی از آنها تصویر لوگو است. از آنجایی که نام این لوگو مشخص است، در طراحی آن از اشکال یا نمادهای مختلفی استفاده شده است، مهم ترین نکته این است که بیننده با دیدن این نماد بلافاصله برند مورد نظر را به یاد می آورد و این برند در ذهن او تصویرسازی و تداعی می شود.

منبع با لینک کوتاه: https://bit.ly/3jxhmDD