طراحی لوگو چیست؟

لوگو یک طراحی است که نماد سازمانی آن است. این طرحی است که توسط یک سازمان برای سربرگ ، مواد تبلیغاتی و علائم خود به عنوان نمادی که توسط آن سازمان به راحتی قابل شناسایی است ، که به آن logotype نیز گفته می شود ، استفاده می شود. Logotype یک نمایه گرافیکی یا نمادی از یک شرکت ، مارک تجاری ، مخفف و غیره است که اغلب بصورت منحصر به فرد برای تشخیص آماده طراحی شده است.

طراحی لوگو

 

همچنین ممکن است برای مشخص کردن محصول یا خدمات شرکت خود ، از یک لوگو به عنوان یک علامت تصویری ساده فکر کنید. انواع مختلفی از علائم و نشان ها به راحتی شناخته شده و با اهداف همراه هستند. به عنوان مثال ، از هلال برای شناسایی کشور یا خانواده استفاده می شود. زمانی بود که فقط سازمان های کافی بزرگ می توانستند هلال خود را بسازند. آنها در بعضی موارد رسم بسیار مفصلی با اشیاء زیادی برای غنی سازی تاج بودند. هزینه مسئله ای نبود و بیشتر در نظر گرفته می شد بهتر. سپس پرچم ها به دلیل بزرگتر بودن قالب مورد استفاده قرار گرفتند. آنها از مسافت های صنایع دستی از مسافت های طولانی قابل مشاهده بودند. علائم جاده ای برای اهداف اطلاع رسانی طراحی شده اند. آنها از تکنیک هایی مانند رنگ های متضاد ، قالب های ساده و در عین حال شیک برای شناسایی و جلب توجه بیشتر و انتقال اطلاعات استفاده می کنند.

اکنون روزها محبوب ترین و موفق ترین شرکت ها همچنان می گویند که "ساده تر بهتر است" ، به خصوص امروز که همه چیز خیلی سریع پیش می رود ، شما زمان و زمان کمتری برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان خود دارید. بنابراین باید به شیوه ای بسیار شیک انجام شود اما در عین حال محافظه کار باقی مانده است ، به طوری که گرفتن چشم و مغز آسانتر از طراحی آرم شماست.

این روزها شما نیز باید هزینه تولید مثل را در نظر بگیرید. طراحی های دقیق تر و رنگارنگ آرم برای تکثیر سخت تر است و البته هزینه های بیشتری نیز دارند. همچنین باید اندازه ای را که لوگوی شما در آن استفاده می شود در نظر بگیرید. طراحی کامل آرم در تابلوی علائم و همچنین روی کارت ویزیت یا روی قلم به عنوان مثال عالی خواهد بود.

ما در مورد استفاده عمومی از یک آرم صحبت کرده ایم. اکنون می خواهیم با جزئیات بیشتری به آرم بپردازیم. انواع مختلفی از آرم ها وجود دارد: نماد آیکونی - نوعی از عناصر گرافیکی مربوط به حوزه تجارت یا فقط یک تصویر انتزاعی ، به عنوان مثال: نایک ، AOL ، میشلین. Logotype - لوگو فقط بر اساس نام شرکت. یک قلم منحصر به فرد یا یک سبک طرح منحصر به فرد می تواند یک نماد عالی را ایجاد کند ، به عنوان مثال: سونی ، Coca-Cola ، IBM.

بیایید در مورد هر نوع جداگانه صحبت کنیم. آرم های آیکونی می توانند بسیار متفاوت باشند. تنوع کلاسیک این است که نماد متناسب با هر یک از اشکال هندسی اساسی باشد. مثلا:

بهترین شکل ها برای استفاده از اشکال هندسی متقارن هستند. تقریباً در هر مکانی قرار دارند و هنوز تعادل را حفظ می کنند. آنها بسیار آسان برای اداره می شوند.

هنوز هم خوب است که آرم متناسب با هر نوع هندسی باشد ، مناسب تر و متعادل تر به نظر برسد:

در آخر هیچ تعهدی وجود ندارد که از چه شکلی استفاده کنید ، می توانید از هر شکل آزاد که می خواهید استفاده کنید ، اما باید با قرار گرفتن در آن بسیار محتاط باشید ، بنابراین آرم به نظر نمی رسد که از هم پاشیده یا در حال از بین رفتن باشد. افتادن:

با انتخاب شکل ، باید در نظر بگیرید که شرکت شما چقدر محافظه کار و پایدار می خواهد ظاهر شود.

طراحی نمادی برای برندهای مدرن

با داشتن هر چه بیشتر شرکت ها و محصولاتی که برای شناخت بازار بصورت آنلاین و آفلاین به رقابت می پردازند ، یک آرم خوب طراحی شده یک مزیت تجاری است که توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند و نشان دهنده ارزش های اصلی یک برند در یک نگاه است. یک آرم خوب بیش از یک نماد عمومی است؛ این یک تجسم چیزی است که یک شرکت به معنای یک سفیر بصری برای یک برند است.

آرم های برند مدرن

یدن یک آرم همیشه مطابق با اخلاق یک شرکت تازه طراوت آور است ، اما رسیدن به راه حل مناسب شامل زمان ، مهارت و تجربه کافی است. یک فرایند طراحی متفکر ، کلید اصلی برای ایجاد یک آرم مؤثر و خلاق است ، اما این فرایند چیست؟ چگونه آشکار می شود؟

در این مقاله ، یک فرایند ساده ، ساده و بسیار مؤثر طراحی لوگو برای ایجاد لوگو برای مارک های مدرن و مصرف کنندگان به طور فزاینده پیچیده ترسیم شده است. این نکات مفیدی در مورد طراحی آرم ارائه می دهد و چارچوبی را فراهم می کند که طراحان آرم می توانند از آنها برای هدایت مشتری از اولین مراحل تحقیق تا تحویل نهایی پرونده های پروژه استفاده کنند.

پل رند و روند طراحی آرم IBM

از آنجا که طراحان زرنگ و دانا همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش ارزش افزوده در کار خود هستند ، ما چند گزینه عملی را کشف خواهیم کرد که مارک مشتری شما را با یک مزیت رقابتی فراهم می کند.

اگرچه پیروی از یک فرایند طراحی شده و واقعی آرم مهم است ، ابتدا باید درک روشنی از آنچه باعث موفقیت یک آرم است ، وجود داشته باشد. بوم خالی که در شروع یک پروژه طراحی آرم وجود دارد ، مجوزی برای اضافی خلاق نیست. برای اینکه یک آرم سفیر برند خوبی باشد ، باید به چند اصل قابل اعتماد رعایت کرد.

پیروی از پنج اصل سیستم SMART به شرکت ها و محصولات اجازه می دهد تا در یک بازار شلوغ بایستند و ارتباطات پایدار مخاطبان را شکل دهند.

  • ساده: درک و شناسایی آن را آسان کنید.
  • به یاد ماندنی: یک آرم خوب باید به اندازه کافی متمایز باشد که به یاد ماندنی باشد.
  • بدون سن: بهترین آرم ها بی انتها هستند و روندهای در حال تغییر را زنده می مانند.
  • قابلیت اطمینان: انعطاف پذیری و مقیاس پذیری برای استفاده از یک آرم در سکوهای مختلف ، رسانه و اندازه های کلیدی مهم هستند.
  • اندیشمند: هر جزئیات یک آرم را باید در نظر گرفت و مورد تقدیر قرار داد تا به طور موثر نماد کیفیت و سودمندی یک برند باشد.

لوگو در مقیاس های مختلف در دستگاه های مختلف

برای مارک های مدرن ، آرم ها باید با موارد استفاده زیادی در ذهن طراحی شوند. به عنوان مثال ، یک آرم برای یک شرکت هواپیمایی باید به عنوان یک نماد کوچک در یک برنامه تلفن همراه کار کند ، در حالی که هنوز هم در مقیاس بسیار بزرگ در دم هواپیما خوب به نظر می رسد.

در حال باز کردن فرآیند طراحی لوگو

برای نشان دادن روند طراحی آرم ، بیایید از یک برنامه خبری داستانی با عنوان Newsbolt استفاده کنیم - اخبار جدید را در چراغ روشنایی ارائه می کنیم . ما مراحل طراحی آرم را قدم به قدم دنبال خواهیم کرد و بینش های کلیدی را در طول راه ارائه می دهیم.

کلیدهای شناخت خلاصه طراحی

کلید واژه طراحی لوگو

مرحله اول فرایند طراحی لوگو شامل بررسی و درک مختصر طراحی است. این یک کار نسبتاً ساده است ، اما بسیار مهم است. به عنوان پایه و اساس یک خانه فکر کنید. درک شفاف از مختصر باعث ایجاد مشکلات زیادی در طول پروژه خواهد شد.

خلاصه طراحی چیست؟ به طور خلاصه ، این سندی است که به تعریف آنچه آرم ایستاده است کمک می کند. خلاصه اصلی موارد زیر را شامل می شود:

  • اهداف: آیا پروژه اهداف خاصی دارد که باید برای موفقیت در نظر گرفته شود؟
  • قابل تحویل: تحویل هایی که در پایان پروژه انتظار می رود چه هستند؟
  • جدول زمانی: آیا انتظار می رود پروژه در مدت زمان مشخصی به اتمام برسد؟
  • ذینفعان پروژه: چه کسی در تصمیم گیری پروژه نقش دارد؟
  • مخاطبان هدف: آرم با کدام بخش از جمعیت باید طنین انداز شود؟
  • محصول یا مشخصات شرکت: محصول یا شرکت چه هدفی را ارائه می دهد؟ چه ارزشی برای مردم به ارمغان می آورد؟
  • بیانیه موقعیت یابی برند: اساس وعده این برند به مصرف کنندگان چیست و چگونه خود را در رابطه با رقبای خود می بیند؟
  • بودجه و پرداخت: آیا بودجه پروژه وجود دارد و نحوه پرداخت ها چگونه رسیدگی می شود؟

تحقیقات ویژوال و جهت هنر

تحقیقات تصویری - الهام بخش کشف نشده

تحقیقات بصری زمانی است که طراح می تواند چشم خود را باز کند و دنیا را ببیند. این شامل مرور از طریق هنر و طراحی کتاب های مرتبط ، سایت های نمونه کارها و مجلات است. این برنامه همچنین شامل سفر به موزه ها ، گالری ها ، فروشگاه های خرده فروشی یا نقاط دیدنی الهام بخش است.

استفاده از Dribbble برای تحقیقات بصری و الهام بخشیدن به طراحی لوگو

نکته اصلی این است که تخیل را با فرو بردن از خود با مثالهای باکیفیت از زیبایی ، نبوغ و کاردستی بازسازی کنید.

در اینجا لیستی مختصر از منابع آنلاین برای کمک به شروع جستجوی شما آورده شده است:

  • LogoLounge یک سایت ویترین محور برای نمایش لوگو از طراحان در سراسر جهان است.
  • Dribbble یک سکوی طراحی بسیار تأثیرگذار است که طراحان مذهبی آخرین و بزرگترین اثر خود را بارگذاری می کنند.
  • Muzli یک وب سایت است که محبوب ترین کار طراحی را از سراسر وب جمع می کند.

جهت هنر - هموار کردن یک مسیر پاک از هدف خلاقانه

پس از اتمام تحقیقات بصری ، طراحان باید حداقل یک دور از مسیر هنری را به سمت مشتری هدایت کنند. این زمان برای تقطیر تحقیقات بصری در یک طرح مختصر از اهداف هنری از طریق استفاده از یک میز خلق و خوی - موزاییک از مضامین ، احساسات و ایده های بصری است.

میز خلق و خوی ساده ایجاد شده در Sketch

بهترین مادربردها روشی واضح و جذاب را برای مخاطبان خاص نشان می دهند. نرم افزار طراحی صفحه Sketch یک راه عالی برای سازماندهی سریع تصاویر در یک میز خلق و خوی برای ارائه به مشتریان است.

ایده و طراحی

ایده - ایده ها از کجا آمده اند؟

سرانجام ، تحقیقات باید به خروجی خلاق تبدیل شوند زیرا ایده ها از ذهن به صفحه منتقل می شوند. یک راه عالی برای شروع این قسمت از خصوصیات و مراحل طراحی یک آرم ، به نام ایده پردازی ، یک جلسه طوفان مغزی است - زمان گرفتن مفاهیم مربوطه و باریک ترین گزینه های مناسب.

ایده های سریع روی کاغذ برای شروع روند طراحی آرم

بعضی اوقات ، این ممکن است به سادگی نوشتن لیستی از کلمات توصیفی یا تلاش برای طراحی 25 ایده در کمتر از 5 دقیقه باشد. امکانات زیادی وجود دارد ، اما یک تمرین ویژه موثر طوفان مغزی ، که به آن ترجمه گفته می شود ، در مقاله 10 شرکت Fast Company برای ورزش خلاقانه توضیح داده شده است :

ایده ها با روند تحول بسیار تحریک می شوند. تبدیل چیزها از یک شکل یا رسانه به شکل دیگر می تواند افکار را در جهتهای کاملاً جدید و هیجان انگیز راهنمایی کند. یک ایده به ایده دیگری منتهی می شود و سپس در مسیر ایده ها قرار می گیرید.

هنرمند روسی واسلی کاندینسکی ترجمه موسیقی کلاسیک را به نقاشی های انتزاعی منتقل کرد و رنگ های مختلفی را برای نشان دادن احساسات متفاوت موسیقی برانگیخت.

برای تمرین ، کلمات زیر را به تایپوگرافی ترجمه کنید - تنبل ، خوشحال ، با صدای بلند ، نرم.

طراحی - یک تمرین ارزشمند برای هر طراح لوگو

حتی بدترین طرح ها یک ویژگی برای فرایند طراحی آرم است. علت اصلی بلوک خلاقیت بیش از حد ویرایش خود در مراحل اولیه یک پروژه است. طراحی سریع ، خام راهی عالی برای کشف سریع ایده ها و بدون در نظر گرفتن کیفیت "به پایان رسیده" است.

چند تکرار طرح به عنوان بخشی از توسعه آرم

فایده اضافی این طرح های اولیه و خشن این است که آنها غالباً حس ذاتی نسبت و تعادل دارند. این امر هنگامی که طراح آماده شروع به کار دیجیتالی ردیابی آرم باشد ، آنها را به عنوان یک لایه مرجع بسیار مفید می کند .

پالایش دیجیتال

پس از کار از طریق ایده پردازی و طراحی مفهوم ، به یک نقشه قابل اعتماد برای پالایش آرم در Adobe Illustrator مجهز خواهید شد . Illustrator قطعه ای از نرم افزار طراحی با کارایی بالا است که برای ایجاد گرافیک با فرمت بردار مورد استفاده قرار می گیرد ، فایل های هنری که بی نهایت مقیاس پذیر هستند بدون افت کیفیت یا پیکسل سازی.

فرایندی از اصلاحات دیجیتال برای طراحی آرم

آرم نهایی در Illustrator - نسخه تک رنگ

لیست زیر شامل پیوندهایی برای انتخاب آموزشهایی است که برخی از مفیدترین ابزارهای طراحی آرم Illustrator را توضیح می دهد:

  • شکل های اصلی : یاد بگیرید که از هندسه حلقه ها ، مستطیل ها ، مثلث ها و مربع ها برای ایجاد اشکال و طرح های پیچیده تر استفاده کنید.
  • Align Tool : در وقت خود صرفه جویی کنید و با درک نحوه هماهنگی کارآمد اشیاء با دقت ، از سردرد جلوگیری کنید.
  • Pathfinder : برای ایجاد سریع شکل ها و نمادهای جدید ، از شکل های تلاقی استفاده کنید.
  • Shape Builder : Pathfinder محدودیت های خود را دارد. خوشبختانه ، Shape Builder بیش از آنکه آماده باشد این اسلحه را آماده می کند.
  • قلم ابزار : این می تواند یک ابزار پیچیده برای یادگیری باشد ، اما جسورانه باشد. قدرت در قلم وجود دارد!
  • BONUS: یک آموزش نیست ، اما افزونه های Astute Graphics ابزاری برای کارایی در دنیای گرافیک های بردار محسوب می شوند. مجموعه افزونه رایگان "SubScribe" فوق العاده مفید است.

رنگ در طراحی لوگو

رنگ در طراحی لوگو

استفاده از رنگ در طراحی لوگو موضوعی وسیع و بسیار مهم است که مجموعه متنوعی از رشته ها از تئوری رنگ گرفته تا روانشناسی انسانی را در بر می گیرد. با توجه به این نکته ، بهتر است طرح های رنگی ساده اما در عین حال هماهنگ را ارائه دهید که تضاد بالایی را ارائه می دهد.

آرم نهایی - نسخه رنگی

پالت های رنگی Adobe Color CC

تعدادی از منابع آنلاین برای کمک به طراحان در شناخت رنگشان وجود دارد:

  • Ctrl + Paint : Matt Kohr ، یک هنرمند مفهوم ، مجموعه ای از آموزش های ویدئویی سریع و ساده را ارائه می دهد که انتخاب رنگ و اختلاط از دید نقاشی دیجیتال را توضیح می دهد. اینها عالی هستند برای طراحانی که به دنبال درک بهتر "چرا" و "چگونگی" انتخاب ترکیب رنگ هستند.
  • COLOURlovers : جامعه ای خلاق که در آن هنرمندان و طراحان سراسر جهان نقشه های رنگی ایجاد و به اشتراک می گذارند.
  • Adobe Color CC : Color CC به کاربران امکان می دهد طرح های رنگی با چرخ رنگی پیشرفته ایجاد کنند یا هزاران ترکیب رنگی را از انجمن Adobe مرور کنند.
  • Pinterest : Pinterest مملو از طرح های رنگی آماده است و مکان بسیار خوبی برای رعایت روندهای رنگی است زیرا در طی یک سال تحول پیدا می کنند.

هنگام ایجاد طرح های رنگی ، باید به یاد داشته باشید که آرم ها در نهایت باید زندگی محدود و دنج Illustrator و Sketch را که فضای سفید برای همیشه در آن اجرا می شود ، رها کنند تا در دنیای واقعی زندگی و کار کنند.

گزینه های آرم تاریک و سبک باید در حین ساخت آرم مورد بررسی قرار گیرند

این امر مستلزم این است که یک آرم بر روی زمینه های روشن و تیره و همچنین در سیاه و سفید کار کند. همانطور که در این تنظیمات پیش نمایش یک آرم را می بینید ، برای تنظیمات جزئی آماده شوید. واژگونی سیاه و سفید تمایل به افشای نقص طراحی ظریف یا نمادگرایی بدتر و ناخواسته دارد.

* نکات حرفه ای: با استفاده از یک فیلتر ساده "معکوس" ، نقص معکوس سیاه و سفید را در مرحله ایده پردازی و طراحی مرحله طراحی آرم بدست آورید.

پرونده ها را سازماندهی و تحویل دهید

پس از تکمیل یک آرم و تأیید مشتری ، زمان آن است که پرونده های طراحی نهایی را تحویل دهید. پوشه ها و پرونده ها باید به خوبی سازمان یافته ، دارای برچسب واضح و دسترسی آسان از طریق Google Drive ، Dropbox یا یک سرویس قابل اعتماد دیگر در اشتراک فایل باشند.

برای طراح جدیدی که در طراحی لوگو جدید است ، در اینجا سریع به فرمت های مختلف پرونده ای که ممکن است مشتری نیاز داشته باشد اشاره می شود:

  • چاپ پرونده ها: فایل های با قالب برداری برای چاپ ترجیح داده می شوند زیرا به آنها اجازه می دهند یک آرم در مقیاس های بزرگ و وضوح پایین تیز و روشن بماند. فرمت ها شامل EPS ، SVG ، AI و PDF هستند.
  • پرونده های وب: وب به پرونده های مبتنی بر پیکسل (JPEG ، PNG ، GIF) یا فایلهای مبتنی بر بردار (SVG - Graphical Vector Scalable) احتیاج دارد.
  • اگر در طراحی لوگو از چندین رنگ و شیب رنگ استفاده شود ، فایلهای JPEG بهتر هستند زیرا از عکس اصلی غنی تر هستند.
  • تصاویر PNG در طراحی آرم بهترین استفاده را می کنند که از رنگ ها و اشکال کاملاً مسطح استفاده می کنند ، اما سایه یا عملکرد شیب کمی دارند.

نحوه تجهیز مشتری به ارزش و چشم انداز

یک راهنمای سبک اصلی ارائه دهید

طراحان فصلی همیشه در جستجوی راه هایی برای ارائه ارزش افزوده به مشتریان خود هستند. ایجاد یک آرم خوب قابل تحسین است ، اما طراحان همچنین باید چگونگی تجهیز مشتری را به یک استراتژی ساده برای استفاده موثر از یک آرم در نظر بگیرند. یکی از راه های انجام این کار این است که در صورت تمایل به یک راهنمای سبک اصلی ، از مشتری در ابتدای پروژه سؤال کنید.

دستورالعمل های آرم متوسط

به طور واضح ، یک راهنمای سبک اصلی همان چیزی نیست که یک سند عظیم مارک تجاری شرکت ها داشته باشد. در عوض ، این یک 1-2 صفحه خلاصه ای از دوزهای عملی و مواردی نیست که مربوط به رنگ ، مقیاس ، بالشتک ، جهت گیری و غیره باشد. در اینجا یک مثال عالی از پلتفرم انتشارات طراحی Medium: Medium Branding Guide وجود دارد .

استفاده از انیمیشن ظریف را در نظر بگیرید

راه دیگر برای افزودن ارزش به یک آرم ، انیمیشن است. انیمیشن ظریف در متن مناسب می تواند یک آرم را با زندگی و معنایی که توانایی داستان نویسی یک برند را فراهم می کند ، ترسیم کند. Amaze ، یک مشاور تجاری با برند جهانی ، قدرت انیمیشن ظریف را با "مارک زنده" نشان می دهد ، یک لوگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در زمان واقعی به رفتار کاربر واکنش نشان می دهد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که پویانمایی باید کم و متفکرانه استفاده شود. این می تواند یک آرم طراحی ضعیف ، به ویژه در موارد استفاده استاتیک را مخفی کند.

فراخوانی به نبوغ و اصالت

پانزدهمین گزارش سالانه آرم سال LogoLounge نشان می دهد که طراحی های آرم در سال 2017 به نظر نمی رسد به همان اندازه سال های گذشته نوآوری را نشان دهند. "روند امسال آنقدر آشکار نبود که ادامه و تکامل چیزهایی باشد که سال گذشته متوجه آنها شدیم." این یک نشانگر واضح است که اکثر تازه واردان تمایل دارند تا از رهبران صنعت پیروی کنند و از آنچه که در حال حاضر وجود دارد به جای جرات ایستادگی کردن ، تقلید کنند.

ما به عنوان طراحان استخدام شده ایم تا به مشتریان خود کمک کنیم تا از سر و صدای شدیدترین رقبای خود بلند شوند. این وظیفه ماست که در فرآیند طراحی آرم قهرمان نوآوری شویم. برای انجام این کار نیاز به آزمایش و یک چالش بی امان از فرضیات خودمان است ، اما خطر این است که ارزش دیدن پاداش ببینیم که مشتریان ما در دریایی از حواس پرتی می درخشند.